Mina två första dagar på ett konditori

Datum: 2012-03-13 | Tid: 19:51:57
Bild i repris.

Nu har jag praoat i två dagar så jag tänkte skriva en liten sammanfattning här. Dels så att ni kan läsa om mina dagar när jag praoar och även så att jag ska komma ihåg vad jag har gjort, så att jag kan skriva min lilla "uppsats" sen :).

Dag 1
Första dagen fick jag vara i bageriet, dvs. där dem bakar bröd och bullar. Det var ganska roligt men blev faktiskt ganska tråkigt efter ett tag. Runt klockan tio fick jag frukost/fika och det var jättegott såklart! Jag fick välja precis vad jag ville, allt från kakor till bröd. (Jag valde en macka och en kanelbulle). Efter frukosten/fikat fortsatte jag hjälpa till i bageriet och vid klockan tolv började dem städa. Jag slutade vid 12.45.

Dag 2 (idag)
Idag fick jag hjälpa till i konditoriet och mackerian. I konditoriet bakar dem alla bakelser och tårtor, och i mackerian fixar dem påläggen och fyllningarna som ska vara på mackorna, och gör även smörgåstårtor. När jag kom dit fick jag hjälpa till att knäcka 3,5 liter ägg. Haha, det var inte lite ägg kan jag säga! :) Sedan fick jag hjälpa till att göra tårtbottnar, fylla i burkar med dressing, fylla i burkar med smör, göra marsipanlöv, fixa pålägg på mackor och kanske något mer som jag inte kommer på? :) Sedan han jag även äta frukost där någonstans och idag fick jag även reda på att jag får välja exakt vilket pålägg jag vill ha. Det finns räkor! Haha, jag blir inte lite bortskämd där .. :). Idag var det iallafall mycket roligare än vad det var igår, jag börjar komma in mer i själva arbetet känns det som och alla är verkligen jättesnälla mot mig! Idag slutade jag vid 12.50 :).

/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback